-
Mathies: Interactieve apps en oefeningen
Op de website verzamelt het Ontario Ministry of Education allerlei interactieve onderwijshulpmiddelen. De games en oefeningen zijn ontwikkeld ter ondersteuning van het wiskundeonderwijs
Deze meeste tools zijn gemaakt met ZIM en gericht het …WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Tijdsduur berekenen: Kraak de code
Leerlingen berekenen het tijdsverschil. In het raster zoeken ze de letter die bij hun antwoord past. Als ze alles goed oplossen, kunnen ze met de gevonden letters de naam van een dier vormen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Analoog en digitaal kloklezen oefenen: App
Met deze app kan je het analoog en digitaal kloklezen oefenen. Zet de wijzers op de analoge klok juist of stel de digitale tijd in. In een andere oefening geef je aan of het getoonde tijdstip in de ochtend, middag of avond is.
Na het oefenen krijg je …
App of softwareNieuwICT-coördinator, Systeembeheerder -
Cijferend vermenigvuldigen: Blanco cijferhemdjes
Deze lege cijferblaadjes kunnen gebruikt worden om zelf cijferoefeningen (vermenigvuldigen) op te stellen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Maaltafel van 3 en 5: Memory
Aan de hand van deze memory oefenen leerlingen de maaltafel van 3 en/ of 5.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Tel de vingers: Spraak
Los de sommen op door middel van de vingers. In deze app wordt de uitkomst voorgelezen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Maal- en deeltafel van 6
Leerlingen lossen oefeningen op uit de maal- en deeltafel van 6
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Maaltafel van 9 met de Bee-Bot
Aan de hand van deze kaarten kunnen leerlingen de maaltafel van 9 oefenen met de Bee-Bot.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Vlakke figuren: Memory
Met dit memoryspel oefen je volgende begrippen: vierkant, rechthoek, ruit, trapezium, parallellogram en vlakke figuur. Combineer elke vlakke figuur met de juiste naam.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Vlakke figuren: Memory
Met dit memoryspel oefen je volgende begrippen: vierkant, rechthoek, ruit, trapezium, parallellogram, vierhoek, veelhoek, vlakke figuur. Combineer elke vlakke figuur met de juiste naam.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Winst en verlies: Toepassingen
Leerlingen lossen toepassingen op waarbij ze de winst of het verlies berekenen.
Het werkblad sluit aan bij blok 6, les 13 van de methode De Wiskanjers 4.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Tellen met sprongen: Spel
Rekenspel om te oefenen in het tellen met sprongen van 2, 5 en tien.
Ze maken hiervoor gebruik van het honderdveld.Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht